Известие

Collapse
No announcement yet.

трудно се движи скоростния лост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • трудно се движи скоростния лост

    Здравейте колеги,принуден съм да пиша и да искам пак съвет защото някой работи не са ми много ясни.Та значи проблема започна преди месец-два,в жегите на изгасен двигател няма мърдане на скоростния лост,трябва да приложа доста сила за да вкарам която и да е скорост,но като се поразхлади времето се включват с един пръст.Повечето съвети бяха да сменя маслото въпреки ,че писах че маслото е на месец и ,че пробвам да превключа при изгасен двигател(демек маслото не играе роля),но го смених пак.Проблема си остана.Качих я на канал и напръсках жилата и има едно бутало което влиза в ск.кутия(задвижвано от жилата,незнам как се казва извинете ме),и скоростите започнаха да се движат като нови-но за седмица .Онзи ден разкачих жилото което дърпа и бута въпросното "буталце",и скоростният лост започна да се движи много леко а буталцето-ЗОР.Та питането ми е как да смажа от вътре това буталце,че дадох 100лв. за спрейове които кърпят положението за няколко дена и после пак със спрея.
    sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

  • #2
    Ако правилно разбирам говориш за вилката на скоростната кутия... По принцип може да се смени ако намериш, но по-лесно (и може би дори евтино) ще е да смениш цялата скоростна кутия (тя най-вероятно струва под 200 лева и работа поне още 100)...

    Comment


    • #3
      накисни един парцал в нафта и го превържи там и го остави за ден два, ама да не караш колата. после смажи с хубава грес.
      точка

      Comment


      • #4
        Още утре сутринта ще направя тази работа с нафтата,щото така или иначе докато отстраня проблема няма да я карам,че едвам съм се прибрал-няма включване на тия скорости,имам чувството че ще се счупи тоя лост-толкова трудно вече се движи-няма значение топла-студена,запалена или изгасена.А по принцип там какво трябва да го смазва?
        sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

        Comment


        • #5
          Днес колата седя с парцала с нафтата,и после наръсих с бяла грес и се получиха нещата,но утре ще си поиграя да вкарам греста и малко по навътре.Възможно ли е всичко това да се е получило от чистителя с който ръсих,понеже си мислех че се е насъбрало мизерия.Сега като му четох качествата пише , че премахва нагар,грес машинно масло и т.н.,и от прочетеното ми светна че каквато и смазка да е била останала аз съм я измил и желязото е започнало да корозира и от там да ми идва вече проблема с трудното движене на лоста?
          sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

          Comment


          • #6
            едва ли, какъв беше препарата. също ползвай грес устойчива на вода и стареене. примерно за лагери на главини, за карета или литол ако имаш.
            точка

            Comment


            • #7
              Препарата е Хелиос MS40.Чудя се ако отвия капака и намажа с грес какво ще стане.Друго си мисля -между капака и корпуса има гарнитура,следователно има и масло,но защо тогава се движи трудно а като го смажа и става като ново.Снощи пак ходих да проверят маслото в ск.кутия-догоре.А тази кафявата грес става ли?Нали уж казват че бялата била по хубава.
              sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

              Comment


              • #8
                по принцип там клеясва, а нафтата ги разтваря всички такива истории. сега как е превключването.
                трябва ти грес която е устойчива на измиване и дълготрайна.
                с тоя спрей може да напръскаш жилата вътре между кожуха.
                точка

                Comment


                • #9
                  Абе ефекта беше за два дена.Пак започна да се усеща напрежение.Явно без разглабяне няма да мине.Довечера ще я разлупам ,но лошото е че ще ползвам обществен канал и ми се струва че ще претупам нещата.Аз дори незнам какво да очаквам да видя като махна капака.Да не е да се разтарколят чаркове че нема събиране.Утре пак ще пиша с резултат.Е_ _ ти скоростния лост.
                  sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                  Comment


                  • #10
                    "картера" на скоростите ли искаш да махаш. ако да, няма нищо да изпада, ама няма да имаш достъп до въпросната вилка.
                    слагай пак парцала , хубаво да се разкисне гняста и после пръскай с почистващия спрей.
                    точка

                    Comment


                    • #11
                      След прекарани 5ч.в канала(който е доста неудобен,защото седиш приклекнал),по метода на изключването установих ,че проблема е в жилото което движи вилката напред и назад(дясното от страната на пасажера).Мамка му и жило - двама човека трудно го движим.Снаражен с малка ракетка комшията отряза около сантиметър от ламаринената обшивка с пластмасовата вложка в края на жилото и с хирургическа точност разпроби по останалата дължина на вложката с бургиика 1мм,инжектирахме около 1 кубик оръжейна смазка и се почна -мизерия,мизерия,чудя се как се е насъбрала толкова много в това така добре уплътнено жило.Чистенето продължи около час,а ефекта поразителен.Сега остана да намеря и маншон или да пригодя нещо защото обиколих всички магазини в Плевен и само маншон не се предлага,защото ако оставя нещата така след месец пак ще съм в канала.Благодаря на Колев за напътствията и успех на всички колеги с предприетите от тях ремонти.
                      sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                      Comment


                      • #12
                        всъщност и при мен проблема беше в жилата, но нали каза че при теб са ок. къса се маншона и почва да се пълни с мизерии. маншони отделно не се продават. най-евтино е жило за съединител за лада /и там маншона не се продава отделно/. то е 15лв, ако има други предложения....
                        точка

                        Comment


                        • #13
                          Казах ,че са о.к. ,защото първият опит го правех с жена ми -тя в колата ръчка скоростите аз долу в канала,и тя ме подведе че се движело леко като ги откача.Сигурен си че Ладовия маншон не е по твърд от нашите,защото намирах от Шкодичка,но той братче тоя маншон трябва да го прибираш с менгемето!
                          sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                          Comment


                          • #14
                            не мога да ти кажа. само на външен вид го гледах че МОЖЕБИ ще стане, но като ми казаха в магазина че върви само със жилото, просто се отказах.
                            твоя маншон за каква шкода е и от какво.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Маншон потърси в някой магазин с надпис "каучукови изделия" - няма начин да не намериш нещо подходящо - такъв асортимент поддържат и тези дето запресоват маркучи за хидравлики. И следващия път като слизаш в този канал си вземи един пластмасов стол - сядаш и си работиш - това не е майтап
                              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                              Comment

                              Working...
                              X